O tom, že prodávat a kupovat prakticky všechno, je součástí podnikání, není sporu. Mnozí však zapomínají, že se to týká i samotných firem. Ty mohou také představovat zboží, a pokud se dobře prodají, lze na nich poměrně slušně vydělat. Ovšem abychom nějakou mohli prodat, musíme ji nejprve získat, a to není zrovna jednoduché. Zvláště když uvážíme, že mnozí lidé chtějí vše úplně nové, bez ohledu na to, že nevýhody převyšují výhody. A to rozhodně není dobře. V mnoha případech se totiž vyplatí pořídit si již hotovou, byť zatím nezavedenou firmu. Ready made společnosti na prodej najdeme v podstatě v každém větším městě, a pokud to tam máme daleko, pak se lze spolehnout i na internet. I s jeho pomocí lze již hotovou firmu koupit.
Zde pak záleží na tom, co s ní chceme dělat dál. Pokud s ní chceme dále kupčit a prodat ji, tak to je jistě možné. Je však nutné se připravit na to, že to mnoha lidem nejen nebude po chuti, ale také na tom proděláme. Koneckonců, proč by měl případný zákazník kupovat u nás za dražší peníze, když může jít k původnímu zdroji a koupit onu firmu levněji.
Pokud chceme zvolit tento směr, musíme také velmi dobře znát trh, a to včetně jeho nejpravděpodobnějšího vývoje. To nám, podobně jako u jiných typů investic, řekne, kdy bychom měli koupit a kdy prodat.
Mějte však na paměti, že situace se může změnit velmi rychle. Navíc, čím déle ona firma nic nedělá, tím víc svému majiteli prodraží. Musí za ni totiž platit veškeré poplatky, aniž by z toho měl benefit zisku. A to je něco, co z ekonomického hlediska není rozhodně dobré. Proto bychom neměli kupovat již hotové podniky za cílem jejich předprodeje – téměř určitě se nám to nevyplatí. Kupujme je tedy jen tehdy, pokud víme, že je naprosto nezbytná. Jen tak ušetříme dostatek peněz, které v podnikání budeme rozhodně potřebovat.